torsdag 23 februari 2012

Modifast Pulverdiet, dag 113

I tisdags var jag och vägde mig igen. Man kan i stort sett säga att vågen fortfarande står still.
Ny vikt var 93,1kg alltså minus 0,4 från förra gången men att jag fortfarande inte kommit ner till 92,2kg som jag vägde när jag vägde mig på specialvågen (den våg som mäter fett och muskelmassa och drar av 1kg automatiskt för kläder) för två gånger sedan.
Jag har nu fått börja äta middag också. Det smakar superbt!
Så här kan min ätdag se ut:

Frukost: Äggröra med tomater, två knäckemackor med philadelfiaost och paprika, ett glas vatten/te

Lunch: Modifast Pulverdiet Chokladdryck

Mellis: Modifast Pulverdiet Chokladdryck

Middag: Laxfilé, couscous, blandad sallad och gräddfilsås, vatten

plus 2,5 liter vatten till


9 kommentarer:

Anonym sa...

Visst är det härligt med att få äta lite igen men som jag skrev till dig förut så är i alla fall jag jävligt nervös med att man ska gå upp i vikt lite nu??? Ssk tyckte att jag skulle försöka hitta en balans nu och stå stilla i vikt??? men det vill jag ju inte??? jag vill ner mer mycket mer men vet samtidigt att hon har lite rätt att man måste ge kroppen en paus men NEJ!!!!Ska ju på bröllop 28 april och vill gå ner 9 kg till dess ;) Kram Anna-Lena

Lotta sa...

Vad är det som gör att du inte går ner mer i vikt jag menar det borde väl egentligen vara mer eller hur tänker de som har hand om det. Jag är nyfiken! Hur många kalorier kan du tänkas få i dig per dag bara pulvret är väl typ 400 eller nåt och det andra känns ju inte överdrivet mycket.

Lotta

Karin sa...

Hej!

För att svara på din fråga Lotta så äter vi kanske nu också inklusive middag ca 1200kcal per dag och det är meningen att man ska fortsätta gå ner i vikt.
Dock sa sjuksystern att man kan ha en stillastående period precis när man börjat äta eftersom man innan tömt alla fettdepåer så försöker kroppen lägga på sig alla kcal man intar. Men jag misströstar inte ännu, jag hoppas på en rejäl viktminskning nästa gång. Jag tror att en kvinna på ca 60kg och som vill behålla sin vikt ska ligga på ca 2000 kcal om dagen, så 1200kcal är ju ganska mycket mindre.

Karin sa...

Anna-Lena!

Även om du mot all förmodan kommer att stå still i vikt ända fram tills 28 april, så kommer du ändå se och känna dig fin. Jag lovar!
:-)

Ola sa...

Hej.
Går själv på samma grupp, har nu lyckas med att förlora 24,7 kg sedan den 03/01-12. Har haft en rätt jobbig tid nu det sista då kroppen verkligen strävar efter att inte gå ner. Men nu har det börjat hända saker igen, längtar nu jätte mycket till att kunna få sitta med familjen och äta.
LYCKA TILL.

Karin sa...

Lycka till du också Ola och du har fått jättebra resultat hittills.
:-)

Nina sa...

Hej! Hittade din blogg när jag sökte på google. Jag letade efter lite inspiration och andra som äter/ätit Modifast och lyckats. Letade även efter de som har ätit Modifast mer än några veckor.

Grattis till viktminskningen! Själv så har jag beställt hem modifast och ska börja med det så fort det kommer hem. Har beställt hem för 4 veckor. Har funderingar på att göra likandant som du, fast på egen hand och kommer ta kontakt med läkare om jag mår det minsta lilla konstigt. När du skrev det här inlägget så vägde vi ungefär det samma. Hoppas att allt är väl med dig. Kämpa på! /Nina

Anonym sa...

Har du gått i ide??? saknar dina inlägg, Kram Anna-lena

Lotta sa...

Tack gör svaret. Jag ska börja med ren kur den 23:e så då får jag se vad som händer med min kropp.
Lotta