tisdag 27 mars 2012

Viknedgång med akupunktur , dag 146

Som jag trodde så hade jag gått upp lite mer än 1kg i tisdags när det var vägningsdag.
Jag vet varför och är inte förvånad. Det är bara att inse att jag har lång väg kvar men också att jag inte har något fysiskt problem utan att kroppen faktiskt kan förlora i vikt om jag äter mindre kcal än vad jag gör av med.
Igår var jag hos en akupunktör (på eget initiativ och inte på sjukhusets).
Jag ville nämligen prova att sätta några nålar för att ämnesomsättningen ska få en skjuts och att sockersuget ska minska.
Mannen jag var hos verkade jättekompetent och satte 14 nålar. Det var mycket intressant och jag kände mig fnittrig under hela tiden. Han berättade allt han gjorde och vad nålarna vad bra för. Jag fick bland annat en nål för stress och faktiskt har jag känt ett lugn i kroppen under hela dagen trots en kraftig försovning imorse.
Kanske beror det på nålen eller så beror det på tankekraft, vilket som, så känns det bra.
Jag ska tillbaka på fredag!

Inga kommentarer: